fbpx

Cum să-ți organizezi task-urile și încărcarea zilnică (template descărcabil)

Unele zile sunt relaxate. Lucrezi la un proiect sau două, ai doar două sau trei task-uri mari și late și după trei sau patru ore ai încheiat sesiunea de lucru. Dar mai sunt și zilele acelea în care nu știi de ce să te apuci mai întâi. Și aici intră o soluție pe care noi, freelancerii din spatele Viața de Freelancer, au dezvoltat-o și testat-o timp de aproape un an: o agendă pentru freelanceri.

Un template de agendă zilnică pentru freelanceri

Până să finalizăm agenda integrală, ne-am gândit că ar fi util să împărtășim cu voi din paginile ei și să le folosiți pentru a vă simplifica partea de organizare a muncii de zi cu zi.

Poți să descarci versiunea în limba română sau engleză, după cum preferi. Ambele sunt în format PDF și trebuie doar să le printezi sau să refaci manual layout-ul în propria ta agendă.

Ce secțiuni găsești în pagina de organizare a zilei de lucru din agenda pentru freelanceri

Ziua și data

Ca la orice pagină de agendă, în partea de sus poți să treci data și ziua. Sunt lucruri banale, dar la final de lună poți să vezi exact când și câtă încărcare ai avut. Privirea asta de ansamblu îți va fi de folos atunci când vei vrea să organizezi mai bine proiectele pe parcursul lunii sau să operaționalizezi anumite tipuri de task-uri.

Lista de to dos

Orice agendă pentru freelanceri care se respectă are o secțiune de to dos. Aici poți să îți treci task-urile zilei în ordinea importanței sau în ordinea duratei. De obicei, noi le grupăm în funcție de client și de importanță.

Inspirația zilei

Aici poți să treci un citat sau niște cuvinte care te inspiră sau te motivează. Poți să folosești secțiunea și pentru a-ți trece obiectivul zilei. Până la urmă obiectivul este și el o sursă de motivație.

Cele mai importante 5

Această secțiunie este locul în care poți să treci cele mai importante 5 lucrui pe care trebuie să le faci în ziua respectivă. Sunt acele 5 task-uri urgente sau care cântăresc foarte mult în dezvoltarea businessului. Dar pot fi și lucruri personale pe care ar fi bine să nu le amâni. Am mai scris despre cele mai importante 5 într-un articol dedicat disciplinei.

Idei

O secțiuni super importantă într-o agendă pentru freelanceri este cea de „idei”. Aici poți să treci orice îți trece prin cap legat de unul dintre proiectele pe care lucrezi pentru clienți sau pentru tine. Noi am descoperit că ideile cele mai bune vin atunci când mintea este activă și găsești soluții pentru diverse provocări exact în momentele în care nu ai timp să te ocupi de asta. De aceea există secțiunea aceasta. Trece-ți ideea aici și revino la ea când ai și timp să o dezvolți sau să o implementezi. Pți să folosești spațiul să scrii, să faci o schiță sau ambele.

Întâlniri

Chiar dacă nu ai mereu întâlniri de business, poți să folosești secțiunea asta pentru drumurile pe car ele ai de făcut sau chiar și pentru telefoanele pe care trebuie să le dai.

Sperăm să îți fie de folos și să te ajute să-ți organizezi mai simplu ziua de lucru. Pentru noi a fost cea mai utilă soluție dincolo de programele de project management. Programele de project management sunt foarte utile, însă atunci când ai multe task-uri, te pot copleși. De aceea este bine să le compartimentalizezi. Le treci pe hârtie și să le iei pe rând, în ordinea deadline-ului și a importanței și vei vedea că lucrurile nu mai par atât de complicate.

Descarcă și printează: