fbpx

Promovare —

Branding, promovare și marketing: elemente esențiale oricărui business

Bun, ai trecut de etapa de planificare, ai înțeles ce ai de făcut, pentru cine, cu ce efort și cu ce satisfacții etc. Ce urmează? Urmează foarte importantul capitol de branding și promovare. Oricât ne alintăm, fără ele businessul nu poate funcționa și nu poate crește constant.

Majoritatea freelancerilor și antreprenorilor la început de drum sunt mai degrabă pasivi în eforturile lor de promovare și marketing. Ceea ce nu este indicat. Expunerea și marketarea serviciilor către potențialii clienți este ceva obligatoriu. Problema cu abordarea pasivă bazată pe recomandări și pe inbound sales este că procesul de achiziție de clienți este bazat mai degrabă pe noroc. Nu are predictibilitate, constanță și cuantificare a eforturilor.

Totul începe cu un branding bun, potrivit business-ului pe care ai. Procesul de branding înglobează toate eforturile tale de comunicare cu publicul țintă. Simplificat, brandingul se referă la imaginea pe care o afișezi în exterior. Parte din branding este alegerea unui nume, logo, slogan, tone of voice etc. Dar și tipul de conținut pe care îl publici și abordarea pe care o ai în industria în care activezi. Sunt lucruri foarte importante care îți pot influența enorm sănătatea business-ului. Cum? Hai să luăm un exemplu simplu: să spunem că ilustrezi cărți pentru copii. Crezi că un nume ca „Steel Maiden” va atrage clienții relevanți?

Apoi urmează promovarea. Unde este necesar să ai o strategie bună în spate, astfel încât să optimizezi cât mai bine resursele de timp și bani pe care le ai. Tot aici intră și alegerea canalelor potrivite, care îți ușurează accesul rapid la clienții pe care ți-i dorești.

În acest capitol vorbim despre cum creezi sau alegi un branding potrivit pentru tine. Despre cum te promovezi, unde și despre cum faci marketing cât mai eficient. Toate aceste eforturi sunt menite să îți îmbunătățească personal branding-ul și să îți crească șansele de a câștiga clienți noi.

< Pasul precedent | Treci la pasul următor >