fbpx

Promovare —

Branding, promovare si marketing: elemente esentiale oricarui business

Bun, ai trecut de etapa de planificare, ai inteles ce ai de facut, pentru cine, cu ce efort si cu ce satisfactii etc. Ce urmeaza? Urmeaza foarte importantul capitol de branding si promovare. Oricat ne alintam, fara ele businessul nu poate functiona si nu poate creste constant.

Majoritatea freelancerilor si antreprenorilor la inceput de drum sunt mai degraba pasivi in eforturile lor de promovare si marketing. Ceea ce nu este indicat. Expunerea si marketarea serviciilor catre potentialii clienti este ceva obligatoriu. Problema cu abordarea pasiva bazata pe recomandari si pe inbound sales este ca procesul de achizitie de clienti este bazat mai degraba pe noroc. Nu are predictibilitate, constanta si cuantificare a eforturilor.

Totul incepe cu un branding bun, potrivit business-ului pe care ai. Procesul de branding inglobeaza toate eforturile tale de comunicare cu publicul tinta. Simplificat, brandingul se refera la imaginea pe care o afisezi in exterior. Parte din branding este alegerea unui nume, logo, slogan, tone of voice etc. Dar si tipul de continut pe care il publici si abordarea pe care o ai in industria in care activezi. Sunt lucruri foarte importante care iti pot influenta enorm sanatatea business-ului. Cum? Hai sa luam un exemplu simplu: sa spunem ca ilustrezi carti pentru copii. Crezi ca un nume ca „Steel Maiden” va atrage clientii relevanti?

Apoi urmeaza promovarea. Unde este necesar sa ai o strategie buna in spate astfel incat sa optimizezi cat mai bine resursele de timp si bani pe care le ai. Tot aici intra si alegerea canalelor potrivite, care iti usureaza accesul rapid la clientii pe care ti-i doresti.

In acest capitol vorbim despre cum creezi sau alegi un branding potrivit pentru tine. Despre cum te promovezi si unde si despre cum faci marketing cat mai eficient. Toate aceste eforturi sunt menite sa iti imbunatateasca personal branding-ul si sa iti creasca sansele de a castiga clienti noi.

< Pasul precedent | Treci la pasul urmator >