În cazul în care te întrebi dacă și de ce content marketingul este important pentru business-ul tău, răspunsul este simplu: da, este foarte important. Pentru că indiferent de mărimea afacerii tale, este necesar să-ți îmbunătățești constant imaginea brandului prin toate instrumentele pe care le ai la dispoziție.

Ce înseamnă content marketingul

Conform definiției formulate de Institutul de Content Marketing, acesta reprezintă o abordare strategică de marketing orientată către crearea și distribuirea de conținut valoros și relevant în mod constant, pentru a capta și a reține atenția unui nucleu de consumatori, care, în cele din urmă, îți vor cumpăra produsele sau serviciile.

Hubspot interpretează content marketingul ca o formă de marketing focusată către crearea, publicarea și distribuirea de conținut pentru o piață targetată, de obicei online, cu scopul de a atrage cât mai mulți clienți noi.

Cele mai multe definiții ale termenului duc la următoarea explicație. Content marketingul este un proces strategic de marketing bazat pe crearea și distribuirea unui conținut relevant, valoros și consistent pentru a atrage și a reține o audiență atent definită, cu scopul de a atrage clienți și a genera profit.

Content marketing înseamnă conținut educațional. Nu este despre produsele sau serviciile pe care le vinzi. Deși trebuie să fie în strânsă legătură cu domeniul de activitate. Prin content marketing oferi informații atât de valoroase încât publicul țintă capătă încredere și devine loial brandului. Conținutul creat trebuie să fie pentru și despre audiența ta, cu scopul de a ajuta și educa, nu de a vinde. 


Nu uita să te abonezi la newsletter-ul Viața de freelancer și să intri în grupul nostru de Facebook, unde ne întâlnim să împărtășim probleme, soluții, tool-uri, resurse și stăm la povești despre disciplină, rețete de success și tot ce este util în viața unui freelancer.


Ce beneficii are content marketingul

Content marketingul are atât o serie de beneficii intangibile, cât și unele cuantificabile. Prima categorie face referire la brand awareness, respect și admirație în industrie și conversiile indirecte ale consumatorilor. La beneficii cuantificabile încadrăm traficul pe site, SEO îmbunătățit sau interacțiunea directă cu clienții.

În comparație cu canalele de achiziție plătite, content marketingul nu oferă beneficii imediate. La început este nevoie de un efort mai mare pentru a pune lucrurile în mișcare. Dar, urmând o strategie de content marketing pe termen lung, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Creșterea retenției clienților

Conținutul de calitate este o resursă importantă. El are capacitatea de a crea o experiență pozitivă pentru prospecți și de a-i motiva să revină pentru mai multe informații de care au nevoie. Este cheia ta pentru a capta atenția publicului și a reitera în permanență o poziționare umană a brandului.

Engagement mai bun pe rețelele sociale

Să-ți crești numărul de urmăritori pe rețelele sociale nu este suficient. Pentru a interacționa cu cei care te urmăresc ai nevoie de content constant și de calitate, adaptat publicului tău țintă și momentului în care se află. O strategie de conținut construită corect îți va asigura creșterea ratei de engagement pe rețelele sociale.

Construirea unei relații încredere cu publicul

Content marketingul te ajută să stabilești o relație cu audiența, iar aceasta va duce la încredere. Dacă audiența capătă încredere în brand, pe viitor va fi mult mai dispusă să apeleze la el atunci când ia decizia de cumpărare. Publicul tău prinde încredere în sfaturile și recomandările tale în momentul în care oferi valoare fără să ceri nimic în schimb. În plus, când conținutul tău apare la locul și în momentul potrivit pentru public, acesta va contribui la îmbunătățirea reputației brandului. Cu cât oferi mai mult conținut de calitate, cu atât publicul tău va dezvolta o asociere pozitivă cu brandul tău.

Generare de lead-uri

Unul dintre obiectivele content marketingului poate fi să atragă oamenii potriviți pe site, să-i convertească în lead-uri și să îi ajute să se transforme în clienți. Contentul este o modalitate excelentă de a ghida utilizatorii către o pagină de destinație. De obicei, conținutul le oferă vizitatorilor informații utile și gratuite. Pentru a genera lead-uri este nevoie de inserarea unui call to action (CTA) concret. Cu cât un vizitator este mai încântat de conținut, cu atât crește probabilitatea de a da curs CTA-ului tău.

Îmbunătățirea ratei de conversie

Conținutul pe care îl creezi îți influențează în mod direct conversiile. Contentul consistent și de calitate ajută publicul să se conecteze cu brandul și îi oferă informațiile de care are nevoie pentru a lua o decizie de cumpărare documentată. În plus, nu uita să incluzi întotdeauna un CTA care să ghideze cititorul cu privire la ceea ce ar trebui să facă în continuare.

Optimizare SEO 

Conținutul joacă un rol foarte important în punctajul motoarelor de căutare, atrăgând link-uri, discuții și distribuiri în retelele de socializare. Conţinutul publicat pe blog este cea mai eficientă metodă de a creşte organic traficul unui site. Pe blog poți aprofunda subiecte de interes şi personaliza până la cele mai mici detalii mesajul pentru publicul tău ţintă. O strategie de content marketing atent construită te va ajuta să te poziționezi mai sus în motoarele de căutare.

Crește credibilitatea

Conținutul trebuie să fie cartea ta de vizită și să reflecte expertiza în domeniu. El trebuie să ofere răspunsuri valoroase la întrebările publicului. Clienții tăi vor fi mai predispuși să aibă încredere în tine dacă te consideră un expert în industrie. În plus, dacă brandul tău devine un furnizor credibil de informații, crește probabilitatea de a te clasa mai sus în motoarele de căutare.


Ascultă Viața de Freelancer PODCAST pe:

SoundCloud | Spotify | Anchor.fm | Google Podcasts | Apple Podcasts


Formele content marketingului

Content marketingul poate îmbrăca diverse forme și poate fi prezentat în diverse moduri în funcție de obiectivul urmărit:

  • Articole pe blog
  • Video
  • Postări în social media
  • E-book-uri
  • Webinarii
  • Interviuri
  • Știri
  • Studii de caz
  • Infografice
  • Podcast-uri
  • Ghiduri 
  • Newslettere
  • Demo-uri
  • Whitepapers