fbpx

Creatia si imaginile stock in munca de zi cu zi

Articol scris de Olga Abramescu, Shutterstock România, pentru cei care aleg viata de freelancer.

creatia si imaginile stock

Notes from a compulsive visual researcher …

Car pe scarile unei agentii de publicitate 3 cataloage de vreo 2 kilograme fiecare, insa merita efortul. Sunt cele mai noi produse Image Bank, recent sosite din UK. Au titluri inedite si coperti care te captiveaza imediat.  Arata a adevarate obiecte de design si vor sta in departametul de creatie, gata sa fie rasfoite de catre artii in cautare de vizualuri pentru storyboard-urile campaniilor la care lucreaza. Sute de pagini de imagini in print, cu coduri numerice imposibile, atinse de burice de degete tocite in visare. Client service-ul va veni la mine cu o lista interminabila de numere, eu voi livra diapozitivele pe care le verific cu lupa deasupra cutiei luminoase. Agentia va scana si prelucra fisierele digitale, returnandu-mi slide-urile in 7 zile. E anul 1998, in care stirile vin pe fax si imaginile de “breaking news” vin in colet, la Posta Romana.

20 de ani mai tarziu

20 de ani mai tarziu toate imaginile lumii sunt pe net, usor de accesat pe platforme care au din ce in ce mai multe functionalitati. Cautam si descarcam zeci de imagini si clipuri video din arhive full digital, in doar cateva minute. Tehnologia ne eficientizeaza alegerile, iar gasirea imaginilor este mai rapida ca oricand.

Paradoxal insa, conceptele creative nu s-au schimbat. Ilustram aceeasi idee de “risc” si “protectie” in comunicarea zonei de companii de asigurari sau ne dorim vizualuri cu tema “bani/moneda/economie” in zona de banking. Limbajul creativ in care sunt expirmate acestea e cel care evolueaza, in stransa legatura cu oamenii care il “vorbesc”.

Despre imaginile din bancile de imagini

A avea notiuni de baza despre resursele de continut vizual, a alege licenta corecta si a transmite in proiect permisiunile legale care insotesc o imagine, a sti sa cauti imagini eficient (sau sa apelezi rapid un prieten care o face cu talent 😉, a evalua corect costurile si volumele de care ai nevoie – iata parti dintr-un set se aptitudini extrem de folositoare in piata de azi.

  1. Nicio imagine de pe Internet nu este free. Sau risk free, chiar daca vine dintr-o resursa free.
  2. Doi oameni nu vor ilustra la fel aceeasi idee.
  3. Cautarea dupa concept (si nu cea descriptiva, de tip “Google”) produce rezultate surprinzatoare. How about “getting away from it all” in loc de “woman, beach, holiday, relaxation”? Sau un mega-keyword precum … “knolling”?
  4. Lasa-te inspirat de o sursa foto buna. Contrar prejudecatilor, imaginea creativa de stoc bine aleasa poate fi … de nerecunoscut.
  5. Gandeste “out of the box” si evita cliseele. Invata cuvinte-cheie care te conduc pe scurtaturi creative si produc rezultate inedite.
  6. Costurile foto/video nu sunt centrul niciunui proiect – in raport cu eficienta, garantiile si impactul vizual oferit.
  7. Citeste mereu informatia conexa imaginilor – keywords, model si property releases, dimensiuni fisiere in raport cu utilizarea.
  8. Da-ti voie sa pleci de la imagine atunci cand construiesti un concept.

Link-uri utile: 
https://www.shutterstock.com/explore/showcase 
https://www.shutterstock.com/blog/