fbpx

Administrativ —

Cum administrezi și operaționalizezi business-ul de freelance

Pe specializarea ta ești brici. Pe branding și promovare poate ai mai auzit sau citit diverse chiar aici pe site. Și pe partea de clienți și vânzări ai mai furat meserie și ai mai aflat tactici de la noi. Urmează bucata despre cum administrezi eficient business-ul tău de freelance. Administrarea și operațiunile pot fi cele mai mari consumatoare de timp. Mai ales dacă este un subiect nou pentru tine. Sau dacă pur și simplu nu te pricepi la asta sau nu îți place. Nu-ți face griji.

Există scurtături pe care le poți folosi și trucuri de automatizare a diverselor task-uri și task-ulețe pe care trebuie să le faci. Printre ele se numără softurile care te ajută să facturezi. Și un contabil bun cu care poți să te lămureșți pe orice subiect. Tot aici intră și softurile de task management și cum să fii disciplinat în folosirea lor.

Cum administrezi business-ul și cum operaționalizezi totul nu par subiecte atractive. Dar crede-ne pe cuvânt, atunci când le dai de cap ai un sentiment minunat de împlinire. Pentru că îți salvează mult timp și foarte multă energie pe care altfel o irosești făcându-ți griji. Oare ai făcut contractul bine? Oare factura e ok? Oare mai aveai vreun task la proiectul ăla mare și stufos? Oare care sunt următorii pași în proiect? Oare când era scadența pentru diverse acte?

Începutul, partea de setare a proceselor și procedurilor, poate presupune un efort suplimentar, însă merită. Cum administrezi business-ul tău poate avea un impact extrem de mare asupra productivității tale. Și, implicit, asupra profitului pe care poți să-l faci. Știi cum e, dacă nu ai timp să lucrezi la proiecte, nu faci bani.

În acest capitol încercăm să acoperim tot ce ține de cum administrezi business-ul. Dar și de cum automatizezi și eficientizezi multele lucruri pe care le ai de făcut. Și, evident, despre cum faci să împaci proiectele cu vânzările cu administrativele și să te mai și bucuri de viață.

< Pasul precedent