fbpx

Clienti —

Cum iti vinzi proiectele si cum gasesti clienti

Dupa planificarea riguroasa, un branding bun si promovarea pusa la punct, incepe capitolul urmator. Cel cu intrebari si probleme legate de cum gasesti clienti si proiecte valoroase. Cum gestionezi relatia cu ei, ce sa faci si ce sa nu faci. Este momentul in care trebuie sa inveti sa-ti vinzi munca si skill-urile, daca nu stii sa o faci deja.

Pentru creativii din publicitate, relatia cu clientul poate fi unul dintre cele mai dificile aspecte din viata de freelancer. In agentii, acest task cade in sarcina client service-ului, iar creativii au contact limitat cu clientul. Dar atunci cand sunt pe cont propriu, trebuie sa gestioneze ei fiecare aspect al relatiei. Si asta poate fi coplesitor, mai ales pentru cei introvertiti.

Dar pana la gestionarea relatiilor, trebuie sa stii cum si de unde le incepi. Pe scurt: cum gasesti clienti. Ai mai multe modalitati de abordare, iar sfatul nostru este sa nu te opresti la una. Ci sa le incerci si sa le folosesti pe cat mai multe pentru a-ti asigura un flux constant de proiecte. Astfel vei avea o predictibilitate a muncii si, implicit, a finantelor. Abordeaza oameni pe Social Media, mergi la evenimente si nu te feri de networking, cere recomandari de la clientii actuali. Cand ai gasit clientul, ai grija sa ai narativul pregatit, sa fii scurt si la obiect, sa-i explici clar si succint cum poti sa-i fii de folos. Si ai grija sa ai portofoliul cat mai actualizat.

Dupa ce te-ai lamurit cum gasesti clienti, e timpul sa afli ce tip de vanzare functioneaza pentru tipologia ta de client. Si cu ce tip de vanzare te simti tu confortabil. Parte din succesul vanzarii vine din atitudinea si increderea ta. Iar atunci cand nu este confortabil sau stapan pe ce faci, se simte.

Afla in materialele de aici cum eficientizezi vanzarile, cum gasesti si gestionezi clientii si cum faci sa ai mai multe proiecte si mai multe incasari.

< Pasul precedent | Treci la pasul urmator >