fbpx

Clienți —

Cum îți vinzi proiectele și cum găsești clienți

După planificarea riguroasă, un branding bun și promovarea pusă la punct, începe capitolul următor. Cel cu întrebări și probleme legate de cum găsești clienți și proiecte valoroase. Cum gestionezi relația cu ei, ce să faci și ce să nu faci. Este momentul în care trebuie să înveți să-ți vinzi muncă și skill-urile, dacă nu știi să o faci deja.

Pentru creativii din publicitate, relația cu clientul poate fi unul dintre cele mai dificile aspecte din viață de freelancer. În agenții, acest task cade în sarcina client service-ului, iar creativii au contact limitat cu clientul. Dar atunci când sunt pe cont propriu, trebuie să gestioneze ei fiecare aspect al relației. Și asta poate fi copleșitor, mai ales pentru cei introvertiți.

Dar până la gestionarea relațiilor, trebuie să știi cum și de unde le începi. Pe scurt: cum găsești clienți. Ai mai multe modalități de abordare, iar sfatul nostru este să nu te oprești la una. Ci să le încerci și să le folosești pe cât mai multe pentru a-ți asigura un flux constant de proiecte. Astfel vei avea o predictibilitate a muncii și, implicit, a finanțelor. Abordează oameni pe Social Media, mergi la evenimente și nu te feri de networking, cere recomandări de la clienții actuali. Când ai găsit clientul, ai grijă să ai narativul pregătit, să fii scurt și la obiect, să-i explici clar și succint cum poți să-i fii de folos. Și ai grijă să ai portofoliul cât mai actualizat.

După ce te-ai lămurit cum găsești clienți, e timpul să afli ce tip de vânzare funcționează pentru tipologia ta de client. Și cu ce tip de vânzare te simți tu confortabil. Parte din succesul vânzării vine din atitudinea și încrederea ta. Iar atunci când nu ești confortabil sau stăpân pe ce faci, se simte.

Află în materialele de aici cum eficientizezi vânzările, cum găsești și gestionezi clienții și cum faci să ai mai multe proiecte și mai multe încasări.

< Pasul precedent | Treci la pasul următor >