Pe acest trend remarcabil, imposibil de ignorat, WeContent – ediția a 2a – vine în întâmpinarea nevoilor pieței românești cu know-how internațional despre ce, cât, cum, când și mai ales de ce să investim în conținut. Speakeri de talie mondială, din țări precum SUA, UK, Germania, vor veni la București pe 7 și 8 Noiembrie pentru a oferi informație valoroasă, utilă și direct aplicabilă pentru piață locală. 

Reducere pentru comunitatea Viața de Freelancer

Super vestea este că avem și un cod de reducere pentru voi, oamenii din comunitate, pentru că vrem să creștem împreună, să va facilităm accesul la speakeri de talie mondială și know-how despre ce se mai întâmplă nou în lumea asta mare. Biletele pot fi cumpărate de aici, iar prin folosirea codului ViataDeFreelancer20 veti beneficia de 20% reducere pentru oricare tip de bilet. Până pe 22 octombrie mai prindeți și prețuri de early bird.


Asculta Viata de Freelancer PODCAST pe:

Anchor.fm aici sau Spotify aici


Printre numele mari de pe afiș se numără cunoscutul star speaker Jay Baer, fondatorul Convince&Convert, companie premiată pentru cel mai bun blog de content marketing și cel mai bun podcast de marketing de la Content Marketing Institute, precum și celebru autor a peste șase bestseller-uri internaționale.

Mulțumită parteneriatului cu WeContent am avut ocazia să îi punem câteva întrebări chiar lui Jay, și iată ce am reușit să aflăm (mai jos este versiunea tradusă în limba română. Pentru interviul original scroll până jos).

Interviu cu Jay Baer – star speaker WeContent 2019, om de marketing cu 26 de ani de experienta si peste 700 de companii cu care a lucrat

VDF: Ce te-a făcut să îți deschizi o firma de consultanță de digital marketing? Povestește-ne câteva momente cheie din viață ta de om de marketing.

Jay: M-am apucat de digital marketing de prin 1993, deci sunt de pe la începuturile lui pe piață. Am fondat firma actuală – Convince & Convert – după ce mi-am vândut firma precedentă unei companii de marketing full service. Am început de la un singur om, adică eu, și am crescut constant în ultimii 10 an. Suntem incredibil de norocoși să avem o super echipa de profesioniști și o serie de clienți de talie mondială care chiar ne ascultă sfaturile.

În acești ani am avut multe momente importante, printre ele fiind cărțile mele care sunt best-sellere New York Times, podcasturile care au câștigat numeroase distincții, premiul oferit de Hall of Fame și multe altele. Dar ceea ce contează cu adevărat în fiecare zi sunt #1 oamenii mei, și #2 clienții. Restul vine de la sine dacă te-ai prins cum e cu primele două.

VDF: Cum își pot îmbunătăți afacerile ROI-ul cu ajutorul content marketingului?

Jay: Rețeta e aceeași de fiecare dată: descoperă întâi ce vrea și trebuie să știe consumatorul, iar după oferă ambele informații, dar pe rând. Content marketingului (în special conținutul util, care este în mare ceea ce oferim noi) este în esență foarte simplu: identifica nevoia de educație sau informare a consumatorului și rezolv-o. Umple aceste goluri cu conținut informativ și educativ, fii consecvent, constant, iar rezultatele nu vor întârzia să apară – va crește brand awareness-ul, vor apărea lead-urile și inevitabil vânzările.

Majoritatea companiilor nu produc conținut cu adevărat valoros, și nici nu au răbdarea necesară să lase content marketingul să își facă treaba și să producă efecte, iar după tot ele sunt revoltate că nu au ROI din content marketing. Content marketingul este o strategie long term și trebuie tratat că atare. Dacă vrei rezultate imediate, investești în ads și ai rezolvat treaba.

VDF: Scalabilitatea unui business mai nou se rezumă doar la: venit mai mare, mai mulți clienți, mai mulți angajați. Tu cum vezi lucrurile din perspectiva ta? Preferi o firma mică (și prin mică nu ne referim la o singură persoană care face de toate) și timp pentru viață personală sau ești adeptul creșterilor exponențiale de la an la an? Care e pentru ține soluția optimă?

Jay: De-a lungul întregului meu parcurs profesional le-am cam văzut și făcut pe toate. În acest moment prefer un model de business în care am o echipa suficient de diversă cât să putem lucra cu clienți de talie mondială, dar suficient de restrânsă cât să nu trebuiască să îmi consume prea mult timp și resurse chestiunile administrative, de management, HR și alte nimicuri puțin importante care iau din timpul alocat clienților.

Suntem în jur de 15 persoane în echipa de baza de la Convince & Convert, plus o serie de colaboratori externi. Pentru mine, această este soluția perfectă. Când ai de gestionat între 20 și 25 de persoane se zice că abia atunci conduci o companie, nu doar o echipa. În concluzie, sunt mii de companii foarte mari sau corporații care sunt de succes tocmai datorită dimensiunii lor. Doar că asta nu e ceea ce-mi doresc pentru mine în acest moment al vieții.

VDF: Dacă ar fi sa dai un singur sfat unui freelancer sau antreprenor la început de drum, care ar fi acesta?

Jay: Ia-o ușor! Deasupra monitorului am un tablou primit de la mama mea acum foarte mulți ani cu un mesaj care zice: “Ține minte că în unele zile este porumbel, în altele ești statuia pe care își duce veacul”. Ca freelancer sau antreprenor ai parte constant de perioade de ups & downs, iar măiestria vine de fapt din felul în care vei învăța să le gestionezi și să treci cu capul sus prin toate.

______________________________________________________________________________

Interviul original cu Jay Baer – star speaker la WeContent 2019 și world’s most inspirational marketing keynote speaker

VDF: What inspired you to set up a digital marketing consulting firm? Tell us some highlights about your professional journey as a marketer. 

Jay: I started in digital marketing in 1993, so I’ve been at it for quite a long time. I started this firm – Convince & Convert – after selling my prior consultancy to a full-service marketing company. We started very small (just me) and have grown steadily over the past decade. We are incredibly fortunate to have an extraordinary team of professionals, and an amazing group of world-class clients who actually take our advice!

There have been a lot of milestones over the past decade, including New York Times best-selling books, award-winning podcasts, making the professional speaking Hall of Fame, and many others. But day-to-day what really matters to me is #1 our people, and #2 our clients. The rest will come naturally if you get the first 2 right. 

VDF: How can businesses improve marketing ROI using content marketing nowadays?

Jay: The same as always: Determine what customers really want and need to know, and then give them that, one bite at a time. Content marketing (especially useful content, which is the brand we typically provide) is actually pretty simple: find an informational or educational need, and fill it.

Fill it with information and entertaining content, do it consistently, and eventually it will pay off in increased awareness, leads, and sales. Most people don’t create content that’s truly useful, and they don’t give it enough time to work, and then they are shocked that “content marketing doesn’t provide ROI”. But content is a long-term approach to marketing success. You want it fast? Go buy some ads.  

VDF: Business growth has been hacked to simply mean more: more revenue, more customers, more employees. What’s your experience here? Do you prefer to stay small (and by small we don’t mean one man show company) so you can have freedom to pursue meaningful pleasures in life or you prefer to constantly and exponentially grow your business? What is your “enough”?

Jay: I’ve done all of the above in my long career. At this point, I prefer the model we have which is big enough to do world-class work for world-class clients, but small enough to not have to spend a ton of time and hassle on middle management, human resources, and a bunch of other stuff that just gets in the way of delivering for clients.

There are approximately 15 of us at Convince & Convert, plus a group of outside collaborators. To me, that’s about perfect. Once you get to 2o or 25 people, you’re running a company, not just a team. That said, there are many successful organizations that are very, very large. It’s just not what I personally want to do at this point in my life. 

VDF: What is the one single piece of advice you would give to someone who’s just starting their career path as a freelancer or entrepreneur?

Jay: Easy! I have a sign that says this on the wall above my computer monitor. My mother gave it to me many years ago. It says: “Remember, some days you’re the pigeon, and some days you’re the statue.” As a freelancer or entrepreneur, there are going to be highs and lows (and plenty of each). How you handle that back and forth is one of the most important things you can do for your career and your business.