fbpx

Despre content marketing cu Jay Baer – star speaker la conferinta WeContent 2019

Content marketing-ul a devenit in ultimul timp un pilon de baza in ecosistemul industriilor creative si in comunicare in general, iar crearea de continut si modalitatile de distribuire se schimba radical. Pe acest trend remarcabil, imposibil de ignorat, WeContent – ediția a 2a –  vine in intampinarea nevoilor pietei romanesți cu know-how international despre ce, cat, cum, cand si mai ales de ce sa investim in continut. Speakeri de talie mondiala, din tari precum SUA, UK, Germania, vor veni la Bucuresti pe 7 si 8 Noiembrie pentru a oferi informatie valoroasa, utila si direct aplicabila pentru piata locala.

Reducere pentru comunitatea Viata de Freelancer

Super vestea este ca avem si un cod de reducere pentru voi, oamenii din comunitate, pentru ca vrem sa crestem impreuna, sa va facilitam accesul la speakeri de talie mondiala si know-how despre ce se mai intampla nou in lumea asta mare. Biletele pot fi cumparate de aici, iar prin folosirea codului ViataDeFreelancer20 veti beneficia de 20% reducere pentru oricare tip de bilet. Pana pe 22 octombrie mai prindeti si preturi de early bird.


Asculta Viata de Freelancer PODCAST pe:

Anchor.fm aici sau Spotify aici


Printre numele mari de pe afis se numara cunoscutul star speaker Jay Baer, fondatorul Convince&Convert, companie premiata pentru cel mai bun blog de content marketing si cel mai bun podcast de marketing de la Content Marketing Institute, precum si celebru autor a peste sase bestseller-uri internationale.

Datorita parteneriatului cu WeContent am avut ocazia sa ii punem cateva intrebari chiar lui Jay, si iata ce am reusit sa aflam (mai jos este versiunea tradusa in limba romana, pentru interviul original scroll pana jos).

Interviu cu Jay Baer – star speaker WeContent 2019, om de marketing cu 26 de ani de experienta si peste 700 de companii cu care a lucrat

VDF: Ce te-a facut sa iti deschizi o firma de consultanta de digital marketing? Povesteste-ne cateva momente cheie din viata ta de om de marketing.

Jay: M-am apucat de digital marketing de prin 1993, deci sunt de pe la inceputurile lui pe piata. Am fondat firma actuala – Convince & Convert – dupa ce mi-am vandut firma precedenta unei companii de marketing full service. Am inceput de la un singur om, adica eu, si am crescut constant in ultimii 10 an. Suntem incredibil de norocosi sa avem o super echipa de profesionisti si o serie de clienti de talie mondiala care chiar ne asculta sfaturile.

In acesti ani am avut multe momente importante, printre ele fiind cartile mele care sunt best-sellere New York Times, podcasturile care au castigat numeroase distinctii, premiul oferit de Hall of Fame si multe altele. Dar ceea ce conteaza cu adevarat in fiecare zi sunt #1 oamenii mei, si #2 clientii. Restul vine de la sine daca te-ai prins cum e cu primele doua.

VDF: Cum isi pot imbunatati afacerile ROI-ul cu ajutorul content marketingului?

Jay: Reteta e aceeasi de fiecare data: descopera intai ce vrea si trebuie sa stie consumatorul, iar dupa ofera ambele informatii, dar pe rand. Content marketingului (in special continutul util, care este in mare ceea ce oferim noi) este in esenta foarte simplu: identifica nevoia de educatie sau informare a consumatorului si rezolv-o. Umple aceste goluri cu continut informativ si educativ, fii consecvent, constant, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara – va creste brand awareness-ul, vor aparea lead-urile si inevitabil vanzarile.

Majoritatea companiilor nu produc continut cu adevarat valoros, si nici nu au rabdarea necesara sa lase content marketingul sa isi faca treaba si sa produca efecte, iar dupa tot ele sunt revoltate ca nu au ROI din content marketing. Content marketingul este o strategie long term si trebuie tratat ca atare. Daca vrei rezultate imediate, investesti in ads si ai rezolvat treaba.

VDF: Scalabilitatea unui business mai nou se rezulma doar la: venit mai mare, mai multi clienti, mai multi angajati. Tu cum vezi lucrurile din perspectiva ta? Preferi o firma mica (si prin mica nu ne referim la o singura persoana care face de toate) si timp pentru viata personala sau esti adeptul cresterilor exponentiale de la an la an? Care e pentru tine solutia optima?

Jay: De-a lungul intregului meu parcurs profesional le-am cam vazut si facut pe toate. In acest moment prefer un model de business in care am o echipa suficient de diversa cat sa putem lucra cu clienti de talie mondiala, dar suficient de restransa cat sa nu trebuiasca sa imi consume prea mult timp si resurse chestiunile administrative, de management, HR si alte nimicuri putin importante care iau din timpul alocat clientilor.

Suntem in jur de 15 persoane in echipa de baza de la Convince & Convert, plus o serie de colaboratori externi. Pentru mine, aceasta este solutia perfecta. Cand ai de gestionat intre 20 si 25 de persoane se zice ca abia atunci conduci o companie, nu doar o echipa. In concluzie, sunt mii de companii foarte mari sau corporatii care sunt de succes tocmai datorita dimensiunii lor. Doar ca asta nu e ceea ce-mi doresc pentru mine in acest moment al vietii.

VDF: Daca ar fi sa dai un singur sfat unui freelancer sau antreprenor la inceput de drum, care ar fi acesta?

Jay: Ia-o usor! Deasupra monitorului am un tablou primit de la mama mea acum foarte multi ani cu un mesaj care zice: “Tine minte ca in unele zile este porumbel, in altele esti statuia pe care isi duce veacul”. Ca freelancer sau antreprenor ai parte constant de perioade de ups & downs, iar maiestria vine de fapt din felul in care vei invata sa le gestionezi si sa treci cu capul sus prin toate.

______________________________________________________________________________

Interviul original cu Jay Baerstar speaker la WeContent 2019 si world’s most inspirational marketing keynote speaker

VDF: What inspired you to set up a digital marketing consulting firm? Tell us some highlights about your professional journey as a marketer. 

Jay: I started in digital marketing in 1993, so I’ve been at it for quite a long time. I started this firm – Convince & Convert – after selling my prior consultancy to a full-service marketing company. We started very small (just me) and have grown steadily over the past decade. We are incredibly fortunate to have an extraordinary team of professionals, and an amazing group of world-class clients who actually take our advice!

There have been a lot of milestones over the past decade, including New York Times best-selling books, award-winning podcasts, making the professional speaking Hall of Fame, and many others. But day-to-day what really matters to me is #1 our people, and #2 our clients. The rest will come naturally if you get the first 2 right. 

VDF: How can businesses improve marketing ROI using content marketing nowadays?

Jay: The same as always: Determine what customers really want and need to know, and then give them that, one bite at a time. Content marketing (especially useful content, which is the brand we typically provide) is actually pretty simple: find an informational or educational need, and fill it.

Fill it with information and entertaining content, do it consistently, and eventually it will pay off in increased awareness, leads, and sales. Most people don’t create content that’s truly useful, and they don’t give it enough time to work, and then they are shocked that „content marketing doesn’t provide ROI”. But content is a long-term approach to marketing success. You want it fast? Go buy some ads.  

VDF: Business growth has been hacked to simply mean more: more revenue, more customers, more employees. What’s your experience here? Do you prefer to stay small (and by small we don’t mean one man show company) so you can have freedom to pursue meaningful pleasures in life or you prefer to constantly and exponentially grow your business? What is your “enough”?

Jay: I’ve done all of the above in my long career. At this point, I prefer the model we have which is big enough to do world-class work for world-class clients, but small enough to not have to spend a ton of time and hassle on middle management, human resources, and a bunch of other stuff that just gets in the way of delivering for clients.

There are approximately 15 of us at Convince & Convert, plus a group of outside collaborators. To me, that’s about perfect. Once you get to 2o or 25 people, you’re running a company, not just a team. That said, there are many successful organizations that are very, very large. It’s just not what I personally want to do at this point in my life. 

VDF: What is the one single piece of advice you would give to someone who’s just starting their career path as a freelancer or entrepreneur?

Jay: Easy! I have a sign that says this on the wall above my computer monitor. My mother gave it to me many years ago. It says: „Remember, some days you’re the pigeon, and some days you’re the statue.” As a freelancer or entrepreneur, there are going to be highs and lows (and plenty of each). How you handle that back and forth is one of the most important things you can do for your career and your business. 


Pentru resurse, articole, tooluri si informatii despre cum iti poti construi un business de succes viziteaza sectiunea noastra gratuita: Scoala vietii de freelancer.

Daca iti place ce facem aboneaza-te la newsletterul nostru: https://viatadefreelancer.ro/mail/ sau intra in grupul de Facebook Viata De Freelancer Romania.