Episodul 21: Cum știi că e momentul pentru o campanie de achiziție de clienți


Ascultă Viața de Freelancer Podcast pe:

SoundCloud | Spotify | Anchor.fm | Google Podcasts | Apple Podcasts




Sezonul 2 din Viața de Freelancer Podcast vine cu o nouă voce, cea a Cristinei, și cu un nou format, o provocare pentru Claudiu. În multe dintre ediții Claudiu nu va ști care este subiectul discuției până nu apăsăm butonul de record, dar avem și alte noutăți. 

În podcast vei auzi:

A. O discuție despre un subiect de interes din comunitate, fie văzut în grup, fie venit pe adresa redacției, fie venit din diverse alte discuții

B. Un segment scurt despre ce tool-uri, template-uri și materiale utile mai dezvoltă freelancerii harnici de la noi din comunitate

C. Alte resurse, site-uri, soft-uri, cărți și lucruri utile peste care dăm (sau nu) în săptămâna respectivă 

În primul episod din sezonul 2 al Viața de Freelancer Podcast, noi, Claudiu și Cristina, vorbim despre momentul acela abstract în care îți dai seama că e momentul să dai drumul unei campanii de achiziție de clienți.


Nu uita să te abonezi la newsletterul Viața de freelancer și să intri în grupul nostru de Facebook, unde ne întâlnim să împărtășim probleme, soluții, tooluri, resurse și stăm la povești despre disciplină, rețete de success și tot ce este util în viața unui freelancer.


Mai jos câteva idei principale din acest episod de podcast.

A. Înainte să te apuci de o campanie de achiziție de clienți, asigură-te că:

1. Se justifică financiar să îți iei task-uri în plus

Analizează puțin stadiul în care e business-ul tău. Vezi ce încărcare ai, ce tipuri de proiecte ai, pe ce tipuri de servicii câștigi cel mai bine, pe care dintre petreci cel mai mult timp, pe care tipuri ai vrea să le parchezi și pe care ai vrea să lucrezi în continuare. Dacă timpul tău este 80-90% ocupat, poate nu e cel mai bun moment pentru o campanie de achiziție, ci pentru una de upsell. Poate e doar momentul să crești fee-urile, poate e momentul să înlocuiești o parte dintre clienți sau poate e nevoie să-l înlocuiești doar pe unul. Fă o radiografie a business-ului și vei găsi multe informații valoroase.  

2. Ai loc pentru clienți noi

Punctul acesta continuă ideea de la punctul 1. Asigură-te că ai timp, dar și resurse mentale și fizice pentru noi clienți. Orice onboarding nou cere efort. Fiecare client nou va veni cu o perioadă de acomodare. Ai grijă să nu iei mai mult decât poți să livrezi și ia în calcul extra timp pentru aliniere cu clienții noi.

3. Știi clar ce fel de clienți vrei, adică ai un ideal customer profile și un customer persona

Pe scurt, trebuie să răspunzi la următoarele întrebări: ce face compania, mărimea companiei, cine este persoana de contact în companie, ce nevoi are, ce probleme are, ce provocări are, contextul de business și alte lucruri care să te ajute să înțelegi cum arată raportul problemă – soluție.

4. Știi clar unde îi găsești

Poate părea ceva simplu la prima vedere. Însă este cea mai păcătoasă parte a campaniei de achiziție de clienți. Să găsești pattern-uri de comportament, de consum de media și social media, să găsești locuri specifice în care customer persona ta se află poate fi cea mai mare provocare. 

În general este indicat să faci targetarea destul de îngustă astfel încât să găsești grupuri de oameni cu nevoi / probleme / comportamente relativ similare. Pentru că oamenii similari au tendința să se adune în aceleași locuri și pe aceleași platforme. Unde crezi că ai șanse să dai de un marketing director de bancă, pe Facebook sau pe LinkedIn?

5. Ai o metodă civilizată de a-i aborda 

Ca să ai șanse mai mari să începi o discuție despre o potențială colaborare, trebuie să îi oferi clientului valoare mult înainte să începi să îi vinzi ceva. Cum o faci depinde de tipul de client. Poți să îi oferi studii de piață, ghiduri utile, studii de caz, un audit de bază gratuit etc. 

Cu abordarea asta am observat că e mult mai ușoară și facilă închiderea. Pentru că ajungi să discuți cu un client deja încălzit, interesat.

6. Îți e foarte clar ce valoare le aduci viitorilor tăi clienți

Un client va cumpăra de la tine doar dacă acel serviciu sau produs îi aduce un beneficiu și dacă ai reușit să îi demonstrezi că ești persoana potrivită pentru task. 

Scopul tău în primele interacțiuni cu clientul este să zi arăți că poți să îi rezolvi problema și că înțelegi foarte bine ce îl doare. 

B. Mihalea Lemnaru a lansat un scurt e-book „Carieră în Social Media”

E-book-ul este plin cu sfaturi, tool-uri și exemple personale din experiența ei în Social Media. Este pentru cei care cochetează cu ideea de a-și câștiga existența oferind servicii de social media. Sunt genul de informații pe care cu toții ne-am fi dorit să le știm când ne-am apucat de social media și sigur o să fie utile pentru studenți și pentru cei care vor să se reprofileze.

Îl găsești la ea pe site, pe www.mihaelalemnaru.ro

Dacă vrei s-o urmărești pe Mihaela o găsești aici:

Instagram: www.instagram.com/mihaelalemnaru.ro

Facebook: www.facebook.com/mihaela.lemnaru20 

B-bis. Paula Rusu și Mădălina Andronic au făcut Manual 

Pe Pagina de Facebook MANUAL (www.facebook.com/manualdelucrumanual) fetele ne spun că “Manual este un ghid de bune practici pentru normalizarea și fluidizarea relației de lucru dintre artiști și clienți, explicând pe înțelesul tuturor cum funcționează, cum se abordează și ce înseamnă meseria de artist grafic.”

Veți găsi informații incredibil de valoroase la fiecare postare și câte un PDF de descărcat și folosit cu încredere.

Pe Paula Rusu o găsiți aici:

Facebook: www.facebook.com/paula.rusu.7

Instagram: www.instagram.com/paularusu

Site: www.paularusu.com  

Pe Mădălina o găsiți aici:

Facebook: www.facebook.com/madi.illustration

Instagram: www.instagram.com/madalina_andronic

Site: www.madiandronic.com 

Vezi toate episoadele AICI