Episodul 27: Despre business și conținut cu Doza de Comunicare

În acest episod din Viața de Freelancer Podcast, Claudiu are nu mai puțin de patru invitate în podcast. Pentru că stă de vorbă cu echipa Doza de Comunicare: Andra Iacob, Andrada Melitte, Elena Săvulescu și Sorina Țuru. Mai jos vei găsi câteva idei principale din discuție, însă te sfătuim să dai play înregistrării și să te bucuri de întreaga discuție.


Ascultă Viața de Freelancer Podcast pe:

SoundCloud | Spotify | Anchor.fm | Google Podcasts | Apple Podcasts




Câteva lucruri pe care le vei auzi în podcastul de azi:

1. Care sunt diferențele între piața națională și cea internațională pe plan de comunicare

2. Fenomenul TikTok și viralitatea conținutului sau cross-platform

3. Penalizarea conținutului TikTok pe Instagram

4. Importanța unei fundații bune în business-ul propriu

5. Content writing – creativitate sau inginerie

6. Insights despre cum să îți stimulezi creativitatea

7. Zona de comfort și capcanele sale

8. Comoditizarea timpului – Cum să trasezi niște bariere clare între timpul personal și timpul dedicat job-ului sau business-ului

9. Sfaturi pentru oameni de marketing care doresc să lucreze cu un om de comunicare


Nu uita să te abonezi la newsletterul Viața de freelancer și să intri în grupul nostru de Facebook, unde ne întâlnim să împărtășim probleme, soluții, tooluri, resurse și stăm la povești despre disciplină, rețete de success și tot ce este util în viața unui freelancer.


Câteva idei de ținut minte din podcast:

– Pe zona de comunicare (PR și marketing) există profesioniști cu tradiție și la noi în țară. Pe zona de digital, piața este într-o zonă de început spre consolidare. Însă mai este mult de lucru pe parte de educare a publicului.

– TikTok este o platformă în care te pierzi. La fel ca și Clubhouse. Este atâta conținut acolo încât te trezești scrollând ore întregi.

– Instagram Reels are multe videouri de pe TikTok, însă platforma începe să penalizeze videourile cu logo TikTok. În prezent Instagram trece prin niște schimbări de algoritm, iar reach-ul și engagement-ul sunt destul de afectate. 

– Nu mai există reach și engagement organic pe rețelele de socializare. Fără bugete de promovare nu mai ai șanse să ajungi la publicul tău, nici măcar la cel care îți urmărește pagina sau profilul.

– Anul 2020 a fost un an interesant pentru Doza de Comunicare. Fetele au lucrat remote și în ciuda provocărilor au reușit să dezvolte frumos proiectul și să colaboreze armonios. 

– Cel mai important aspect în orice colaborare este comunicarea. Trebuie să spui foarte clar ce nevoi ai, ce dorințe ai, ce vrei să spui mai precis și care îți sunt limitele. Fără o comunicare deschisă pot să apară tensiuni.

– Comunicarea în online trebuie să fie despre consumator, nu despre brand. Digitalul este un canal pentru conversații, spre deosebire de TV care este un canal unilateral prin intermendiul căruia se fac anunțuri.

– Confortul este un factor important care influențează creativitatea. La fel ca somnul, mișcarea, cititul și orice altă activitate care eliberează endorfine.

Doza de Comunicare și echipa:

Platforma Doza de Comunicare: https://dozadecomunicare.ro/

Doza de Comunicare pe Facebook: https://www.facebook.com/dozadecomunicare/

Doza de Comunicare pe Instagram: https://www.instagram.com/dozadecomunicare/

Doza de Comunicare pe LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/doza-de-comunicare/

Echipa Doza de Comunicare este compusă din:

Andra Iacob – om de comunicare, cu experiență în comunicare și marketing, și omul responsabil de customer care la Doza de Comunicare

Andrada Melitte – content writer și omul cu organizarea, este pasionată de călătorii și munți

Elena Săvulescu – pasionată de povești, scris și fotografie, este omul cu veselia și fetele o văd ca fiind sufletul proiectului

Sorina Țuru – content writer și omul echilibrat cu ochi de vultur, ea este cea care face partea de proof reading pe toate materialele din platformă

Vezi toate episoadele AICI