fbpx

#012 Ioana Anescu @IAB Romania | Despre digitalul din .ro


La povesti despre piata de publicitate online din .ro, despre IAB Romania, agentii si digital cu Ioana Anescu

In episodul de astazi o avem invitata pe Ioana Anescu, director executiv la IAB Romania. Pentru cei care nu stiu despre ce este vorba, IAB Romania este asociatia industriei de publicitate digitala si marketing din Romania. 

IAB este parte dintr-o retea globala de asociatii care acopera aproape toate tarile. Misiunea asociatiei este de a sustine, proteja si promova dezvoltarea industriei de publicitate online din Romania, precum si cresterea increderii  si a calitatii publicitatii digitale pe plan local. 


Asculta Viata de Freelancer Podcast pe:

SoundCloud | Spotify | Anchor.fm | Google Podcasts


IAB Romania exista din 2006, iar Ioana este in IAB de 10 ani. Inca de atunci, de pe vremea cand digitalul era inca foarte la inceput, face tot posibilul sa ajute companiile din domeniu si incearca sa fie un organism care da tonul in industria de publicitate online. Sunt multe trenduri care apar intai in vest si apoi se propaga prin intermediul jucatorilor mari, iar Ioana e cu ochii pe toate.

Unul dintre proiectele IAB cu cea mai mare notorietate este IAB Mixx Awards, competitie dedicata agentiilor mici si mari din Romania care premiaza proiectele digitale. Inscrierile sunt deschise pana pe 31 Octombrie 2019, iar gala de decernare a premiilor are loc pe 26 Noiembrie 2019. IAB Mixx incurajeaza toate agentiile sa aplice cu proiecte, indiferent de dimensiune, iar noutatea si surpriza este urmatoarea: pentru micile studio-uri de digital exista o oferta speciala pentru taxa de inscriere: 35 EUR in loc de 100 EUR per proiect inscris.  

Piata de digital de acum 10 ani vs. piata de azi

  • Overall, piata locala de digital e pe calea cea buna. Fie ca vrem, fie ca nu vrem, valul duce spre digitalizare.  
  • Cele mai mari diferente intre azi si acum 10 ani sunt:
    • Digitalizarea utilizatorului care are alte asteptari, mai multe si mai complexe.
    • Engagementul oamenilor cu brandurile, care se intampla mult mai rapid si apropiat. Daca ai o problema intri pe Facebook, dai un mesaj si brandul raspunde mult mai repede.
    • Utilizatorul isi doreste din ce in ce mai mult entertainment.
    • Consumatorii asteapta mai multa responsabilitate sociala care sa treaca de mesaje uni-directionale de genul “Uite ce produs frumos am eu”.
    • Avem acces la big data. Date pe care platformele le ofera, iar marketerii trebuie sa invete sa le foloseasca.

La polul opus exista si probleme de privacy. Userul vrea mai mult privacy sau macar sa inteleaga cum sunt folosite datele lui.

Tot legat de big data, brandurile au o responsabilitate mare sa le foloseasca corect, insa o parte din responsabilitate cade si pe umerii utilizatorilor care trebuie sa inteleaga si ei ce drepturi si obligatii au. Userii trebuie sa priceapa si ca nu totul este gratis, chiar daca e pe internet. Si companiile digitale au costuri si lucreaza tot pentru profit. 

Este necesar sa umanizam brandurile. Doar gandindu-ne la umanizarea brandurilor putem sa obtinem brand loyalty. Comunicarea bi-directionala este unul dintre cele mai mari beneficii ale online-ului. Asa brandurile pot fi mai aproape de consumatori si generea mai usor loyalty.

Ce urmeaza pentru digital?

  • Podcasting, care in UK incepe sa aiba o felie din ce in ce mai mare din bugetele de online media si Future TV – televiziunea noua in care ai posibilitatea sa iti selectezi ce reclame vrei sa vezi si cum interactionezi cu mediul. Creste si VoD foarte tare. Vin din urma generatiile full Digital Native care nu mai consuma TV traditional.
  • A doua directie este atragerea si cresterea brandurilor nascute in digital, care nu mai trec prin marii retaileri. 

Pentru mai multe ->

Nu uita sa intri si in grupul nostru de Facebook, Viata de freelancer unde ne intalnim sa impartasim probleme, solutii, tooluri, resurse si stam la povesti despre disciplina, retete de success si povestim despre tot ce este util in viata unui freelancer.


Citeste si:

Episodul 1 din FCK.WORK / Podcastul vietii de freelancer, cu Alina Kasprovschi

Episodul 2 din FCK.WORK / Podcastul vietii de freelancer, cu Gabriel Stancu

Episodul 3 din FCK.WORK / Podcastul vietii de freelancer, cu Sorin Tranca

Episodul 4 din FCK.WORK / Podcastul vietii de freelancer, cu Andreea Georgescu

Episodul 5 din FCK.WORK / Podcastul vietii de freelancer, cu Claudiu Jojatu si Oana Cosman de la biztool.ro

Episodul 6 din FCK.WORK / Podcastul vietii de freelancer, cu Marius Ursache |Metabeta, Eterni.me, MIT, Grapefruit

Episodul 7 din Podcastul vietii de freelancer, cu Tudor Stanciu, Co-fondator Digital 2 Law| Despre antreprenoriat si legislatie

Episodul 8 din Podcastul vietii de freelancer, cu DUME DE MESTECAT | DESPRE FREELANCE SI PUBLICITATE

Episodul 9 din Podcastul vietii de freelancer, cu MATEI PSATTA, CO-FOUNDER AT TPS ENGAGE | DESPRE FREELANCE SI PUBLICITATE

Episodul 10 din Podcastul vietii de freelancer, cu ALEXANDRU GHEORGHE, FONDATOR @ INPERSPECTIVE BUSINESS | DESPRE CYBER SECURITY SI PROTECTIA DATELOR

Episodul 11 din Podcastul vietii de freelancer, cu ANDREEA BURLACU | DESPRE FREELANCE IN ROMANIA