Poate mai mulți profesioniști ar alege munca pe cont propriu dacă partea birocratică și contabilă ar fi un picuț mai simplă. Până la urmă ai doar două opțiuni dacă îți dorești să-ți desfășori legal activitatea. Prima este îți faci PFA, a doua să îți faci SRL. Evident, fiecare dintre cele două are și părți bune și părți care aduc niște provocări. Aici ai de luat prima mare decizie din viața ta de freelancer. Găsești la noi pe site o mulțime de materiale pe subiect. Iar în grupul de Facebook ai acces la nenumărate postări și dezbateri pe subiect. Azi suntem aici să vorbim despre cum îți simplifici viața dacă ai ales să mergi pe varianta PFA-ului.

Administrarea și contabilitatea PFA-ului tău

Lipsa de experiență face ca lucrurile să pară mult mai complicate decât sunt în realitate. Așa e la început în absolut orice domeniu și pe aproape orice subiect. Însă atunci când vine vorba de fiscalitate și de relația cu autoritățile, gradul de anxietate poate să fie foarte ridicat. Știm cu toții cât de neplăcut e să îți petreci noaptea cu ochii la tavan făcându-ți griji că poate ai completat greșit vreun document sau vreo declarație și te poți trezi cu surprize.

Pentru cei care reușesc să înțeleagă căile fiscalității, lucrurile intră rapid pe un făgaș normal. Își găsesc o rutină pentru pregătirea actelor, pentru depuneri, pentru ținut evidența cheltuielilor, pentru plata taxelor și pentru a rămâne la curent cu schimbările din legislație. Acești freelanceri sunt niște mici eroi.

Însă mai există și cei pentru care fiscalitatea este o limbă imposibil de învățat. Și e perfect ok. La final de zi, nu trebuie să le știi pe toate atâta timp cât găsești alternative. În cazul PFA-ului, contabilitatea poate să fie ținută 100% de tine, nu te obligă nimeni să apelezi la contabil. Dar ce te faci dacă pur și simplu nu îți place să faci asta? Sau dacă îți ocupă prea mult timp și spațiu mental? Probabil că singura soluție la care te gândești este cea clasică: un contabil. Dar știai că există o alternativă la fel de utilă și bună, însă mai ieftină? Se numește SOLO și este alternativa digitală și foarte prietenoasă a contabilului clasic.

Ce este SOLO și cui se adresează?

SOLO este o soluție digitală pentru administrarea și contabilitatea PFA-urilor persoanelor liber profesioniste, în special freelancerilor din domeniile creative. Pentru moment, SOLO nu este potrivit pentru PFA-urile care lucrează mai mult cu cash, case de marcat sau au angajați. Pe scurt, SOLO se ocupă de absolut tot ce ține de contabilitatea PFA-ului tău.

Dacă nu ai încă un PFA, însă ți-ai dori să înființezi unul, cei de la SOLO îți oferă acest serviciu gratuit la abonamentul SOLO de 12 luni care costă doar 89 de lei pe lună. Nu ai niciun drum de făcut, nu ai de stat la nicio coadă, nu trebuie să sapi după listele cu documentele necesare. Se ocupă ei de completarea online a dosarului și fac depunerea, iar tu nu ai nicio bătaie de cap. Singurele lucruri pe care trebuie să le ai la îndemână sunt buletinul și o diplomă de studii.

Dacă ai deja PFA, cei de la SOLO vor transfera în platformă tot istoricul contabil al entității, fără niciun efort din partea ta și fără documente rătăcite.

De ce e cool SOLO și ce avantaje ai în platformă

Totul se întâmplă de pe telefon sau de pe laptop. De la simplele verificări până la facturări și cheltuieli, totul este la îndemână și super simplu de accesat. Poți să emiți o factură în doi pași simpli și să o trimiți direct clientului, și știi în orice clipă ce taxe ai de plătit în funcție de încasările și cheltuielile pe care le ai.

Apropo de cheltuieli, poți să le încarci în aplicație cu o simplă poză cu telefonul. Astfel să câștigi timp și control asupra micului tău business. În plus, dacă încarci cheltuielile deductibile cu simț de răspundere, vei vedea în timp real câți bani ai salvat. Poate nu pare, însă micile sume pe care le salvezi din cheltuielile deductibile fac minuni pentru motivație.

Unul dintre cele mai mari avantaje cu SOLO este că minunata lor echipă se ocupă de tot ce înseamnă completarea și depunerea declarațiilor, Inclusiv declarația unică și declarațiile intracomunitare. Mai mult decât atât, vei primi răspuns la orice întrebare îți trece prin minte în legătură cu PFA-ul tău și contabilitatea.

Registrele tale contabile sunt mereu la zi și pot fi accesate oricând ai nevoie și știi sigur că nu ratezi nicio modificare legislativă. Și dacă, prin vreo întâmplare excepțională, apare vreo eroare, SOLO își asumă răspunderea și achită amenda luată de PFA-ul tău.

Tot ce ține de birocrație și contabilitate poate să fie copleșitor. Însă nu lăsa aspectele astea să îți pună piedică și să te oprească din a-ți vedea îndeplinit visul de a lucra pe cont propriu. Sfatul cel mai valoros pe care ți-l putem da este să cauți mereu soluții care îți simplifică viața și îți oferă sprijin exact în punctele și pe subiectele la care nu te pricepi, care nu îți plac sau de care efectiv nu vrei să te ocupi tu. Ține minte: un business trebuie să fie cât mai eficient ca să aibă succes.