fbpx

Partea 1: Cum este viata post-apocalipsa GDPR

Articol scris de Ciprian Bof, co-founder AlterEgo Technology – platforma GDPR plug and play pentru freelancerii din industriile creative. 

Apocalipsa post gdpr

10 Aprilie 2018

Se vedea la orizont, mai ceva ca luna lui Lars von Trier, din Melancholia.

  • Ntz, n-are cum sa ne atinga, suntem prea mici. Se lasa relaxat in scaun, cu picioarele pe birou.
  • Bai, vine direct incoa, o sa ne-o luam direct in freza. E in picioare, da din maini si se agita, in timp ce-si sterge fruntea.
  • O sa-i loveasca pe aia mari, ca de-acolo isi scot banii. Plus ca noi suntem corecti, nu ciordim mail-uri, nu face combinatii.
  • N-are treaba cu asta, suntem in aceeasi oala.
  • Da? Si ce propui?
  • Sa fugiiiim!

25 Mai 2018

ZBANG! ZDRANG! BOOOOOM!….Liniste. Se aude doar vantul care imprastie cateva hartii. N-au avut nici macar o sansa. Au incercat s-o dreaga pe ultima suta de metri, la fel ca alti mii care si-au dat seama prea tarziu ca impactul e inevitabil. Au cazut secerati, ca mustele. Totusi, au incercat sa-si salveze catastifele, fara prea mare noroc.

Si-au bombardat musterii cu mii de mesaje, asa cum au stiut ei sa le scrie. Ba plictisitoare prin care se scuzau ca legea asta care face prapad. Ba au incercat sa cumpere un loc in catastif, avem 30% reducere daca accepti sa…

Nimeni din partea cealalta nu le-a raspuns la mesajele de ajutor. Click aici daca esti de acord sa…in acord cu politica noastra de… Nici n-aveau cum sa raspunda, erau si ei sub asediu si au taiat in carne vie. Scapa cine poate.

In vremuri ca astea nu poti sa ai incredere in nimeni. Disperarea si frica scoate ce e mai urat din oameni. O lege cu slove pe intelesul tuturor, care unde mai pui ca era si gratis, in toate limbile Pamantului, a ajuns sa fie vanduta pe bani grei de trepadusi in costume ieftine: ADEVARUL, SALVAREA, numai la NOI. Profita ACUM!

Unii negustori si-au rupt de la gura, au renuntat la proviziile de iarna si au cumparat. Ce rost mai are iarna, daca nu treci de vara? Degeaba. I-a lovit si pe ei, dar macar au fost pregatiti cu o diploma pe care scria mare ADEVAR! Dar ce mai e si ADEVARUL asta in zilele noastre. S-au trezit ca au ADEVARUL, dar ca n-au ce sa faca cu el. Si, si, si cum implementam ADEVARUL? Dar trepadusii oportunisti in costume ieftine nu mai erau de gasti. 404 Not Found.

In cateva luni, dupa ce-au sadit frica, trepadusii nostri oportunisti si-au asigurat ani de liniste. Acum s-au intors in pesterile imunde si reci, de unde o sa iasa cu alt ADEVAR.

Cativa trepadusi sunt inca infometati, scot capul dintre daramaturi si umbla ca niste zombies cu bale la gura incercand sa mai vanda ADEVARUL.

In post-apocalipsa GDPR, inboxurile inca duduie de mesaje de ajutor.

Da ce-ati facut, ma, pana acum? Ai? Pana acum nu aveai nevoie de ok-ul meu pentru prelucrare?

Da, GDPR-ul a facut prapad in randul negustorilor. Le-a parjolit toate catastifele, iar unii mai smecheri care le-au ingropat bine mai lanseaza cate cate-o undita in ocean, poate prind vreun pestisor dezorientat, care nu stie ce sa muste: 20% reducere la coroane dentare si termopane. Sigur ai nevoie de una din ele. De unde ai datele mele? Sterge-le rapid daca nu vrei sa te dau pe mana celor 4 calareti ai Apocalipsei GDPR.

Se zvoneste in regatul UE ca sunt nemilosi cu negustorii necinstiti si ca ard toate catastifele pentru care n-au drept de pastrare. Iar daca negustorii continua cu alba-neagra pot sa le suspende dreptul de negot. Dar pentru asta trebuie sa gresesti flagrant, in mod repetat si sa dovedesti ca tu vrei cu orice pret sa vinzi coroane dentare sau termopane. Prima oara iti arata ce-ai gresit si iti dau timp sa te caiesti. Daca te impotrivesti nici ei n-au incotro, trebuie sa scape negustorii care nu inteleg cat de valoroase sunt datele personale.

In zilele astea, datele oamenilor sunt mai valororase decat mii de galbeni, deci tu, negustorule, trebuie sa le pastrezi cu sfintenie si sa nu le dai vecinului. Nu doar pentru ca n-o sa-i fie folositoare, dar risti mult, pentru nimic. Dar nici nu trebuie sa renunti la catastife, pentru ca iti aduc galbeni in visterie si adauga o valoare mai mare muncii tale.

Atunci cum sa faci un catastif corect, curat si de care sa te folosesti multi ani?

  • Fii transparent – intreaba-ti musterii daca le poti pastra datele si explica-le cum o sa le folosesti
  • Fii rezonabil – la lege zice ca trebuie sa stabilesti o perioada in care pastrezi catastiful. 99 de ani nu e rezonabil, insa de exemplu 2 ani, da. Gandeste-te ca dupa 2 ani o sa ai inca o mare oportunitate sa le arati musteriilor cat de mult a evolutat business-ul tau si lucruri misto ai mai facut
  • Fii clar in exprimare – cand ceri faimosul consimtamant, foloseste cuvinte pe care ti-ar placea si tie sa le auzi, altfel oamenii o sa te considere un birocrat care se acopera de lege
  • Fii precaut – ai grija de datele musteriilor tai, cum ai grija de galbenii tai. Asa o sa iti poti aplica o politica de securitate a catastifului. Mai exact, cine are acces la el? Are nevoie de toate informatiile de acolo? Cum controlezi ca oamenii tai n-au trimis mai departe catastiful? E pus sub cheie? Are o parola? Il pot invada moliile, virusii?
  • Fii curjos, fa curat in catastif – daca musterii nu-ti raspund la mesaje inseamna fie ca nu mai au nevoie de ce vinzi tu, fie ca incerci ca le vinzi prea mult. Gandeste-te bine la asta, o sa-ti prinda bine in negot, pe termen lung
  • Fii creativ – de fiecare data cand trimiti un mesaj, deseneaza-l frumos, scrie-l frumos si personalizeaza-l cat mai mult. Altfel, musterii n-o sa simta ca e pentru ei, ceea ce e mare pacat pentru negot
  • Fii optimist – chiar daca ai pierdut niste musterii, ai marea oportunitate sa-i intelegi mai bine pe cei care ti-au ramas, sa creezi o relatie stransa cu ei, si sa aduci altii la fel de buni

Toate inceputurile sunt grele, iar GDPR-ul nu face exceptie, insa castigatorii o sa se delimiteze de pierzatori in primul rand prin atitudinea fata de schimbare – ei inteleg ca schimbarea este singura constanta a vietii si vad in asta o mare oportunitate.