fbpx

#viatadefreelancer pe scurt | Saptamana 10

Am ratat cu succes ziua de vineri pentru #viatadefreelancer pe scurt. Cam asta se intampla atunci cand lucrezi freelance, e inceput de martie si majoritatea clientilor tai au evenimente, campanii si activari.

Chiar daca am fost ingropati in proiecte, tot am reusit sa cautam cele mai interesante linkuri pentru voi. De data aceasta avem ceva pe parte de business, vanzari, SEO, lucruri de cultura generala de freelancer si ceva de ras. Stiti cum se spune, prea multa munca strica.

#1 Vanzari business to business Business – Definitie, tehnici si altele

Ca freelanceri suntem un business. Si nu doar pe hartie. Da, avem un SRL sau o alta entitate juridica ce in fata ANAF-ului ne face sa fim o afacere. Dar ce ne face sa fim un business este ecosistemul muncii noastre: identitatea, promovarea, vanzarea serviciilor si livrarea proiectelor.
Dar ce inseamna vanzarea business to business? Cum se face? Ce fel de strategii poti sa folosesti? Cu cine discuti? Ce tactici folosesti ca sa ajungi la clientii pe care ti-i doresti?

Gasesti raspunsurile la toate intrebarile aici: https://www.leadboxer.com/blog/b2b-sales/

#2 Ce treaba are SEO cu psihologia?

Un om de marketing sau publicitate trebuie sa stie cate ceva din psihologie si din sociologie. Doar asa isi cunoaste consumatorul si ii poate livra o campanie la care sa reactioneze. Cei care au succes in comunicare, freelanceri sau angajati prin agentii, au inteles ce ii motiveaza pe consumatori si cum ii pot convinge sa cumpere un produs anume. Daca in ATL si BTL psihologia duce la niste campanii pline de emotie, in digital psihologia duce la anticiparea nevoilor consumatorilor.

Cum va schimba tehnologia marketingul digital? Afla aici: https://www.searchenginejournal.com/psychology-seo/295297/?fbclid=IwAR3HAt9Pz_Ek7wP68lI3eTPu9Fteks9Bgp7B_eG2NoR2PxHJ6WwpBDw81c4#close

#3 De ce se inmultesc festivalurile?

Dincolo de partea buna pentru noi ca si consumatori, festivalurile sunt proiecte minunate pentru noi ca freelanceri. De obicei au mai putine restrictii de comunicare si sunt mult mai relaxate ca si abordare. Dar cresterea asta in numarul festivalurilor, atat la noi in tara, cat si in strainatate, are un motiv: fanii inraiti.

Daca vrei sa-i intelegi mai bine pe acesti fani si sa-i faci sa vina la un festival pentru care lucrezi, citeste acest articol: https://www.eventbrite.com/blog/academy/hardcore-festies-most-valuable-fan-driving-todays-growth-in-music-festivals/

#4 Meme-uri pentru graphic designeri

Am auzit ca nu e bine sa fii serios chiar mereu. Ba chiar, cica, ar fi bine sa razi si sa te relaxezi cat mai des posibil ca mintea ta sa poata lucra productiv. Asadar, speram sa radeti si voi un pic la meme-urile din articol.

Link aici: https://digitalsynopsis.com/design/funny-memes-graphic-designer/

#5 Template de planificare content pentru Social Media – resursa gratuita

Ca sa incheiem intr-o nota profi, ne-am gandit ca v-ar fi util un template pentru a va planifica postarile in Social Media, pentru clientii vostri sau pentru voi. Pe cat ne place sa ne alintam ca Facebook e pierdere de timp, atat el cat si Linkedin si Instagram sunt canale minunate de promovare. Dar ca sa poti sa comunici eficient pe ele ai nevoie de planificare. Altfel pierzi timp pretios in fiecare zi incercand sa postezi ceva relevant pentru cei care te urmaresc.

Link aici cu explicatii si template descarcabil: https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33415/the-social-media-publishing-schedule-every-marketer-needs-template.aspx?utm_expid=.zN-xWa6RQvGXELayfzMl6w.0&utm_referrer=

Ne citim saptamana viitoare!
Saptamanile trecute pe scurt aici: