fbpx

#viatadefreelancer pe scurt | Saptamana 8

Saptamana 8 s-a dovedit a fi un mix de subiecte. De la branding si cat de multe spune despre tine pana la ce tip de continut functioneaza cel mai bine in online. Ca freelancer e bine sa urmaresti tot si sa cam stii de toate. De aceea am facut mai degraba un platoas decat sa ne concentram pe un subiect anume.

freelancer pe scurt

#1 Brandurile si arhetipurile lor

Atunci cand construiesti un brand, pentru tine ca freelancer sau pentru un client, trebuie s-o faci ca si cum ai construi un personaj dintr-o poveste. Niste nume grele in ale psihologiei au spus ca majoritatea oamenilor se incadreaza in anumite modele, indiferent de cultura din care provin, ce nivel de inteligenta au sau ce limba vorbesc. Arhetipul este cel care spune in 1-2 cuvinte aproape totul despre tine, ca om. Este valabil si pentru un brand. Raspunde la intrebari de genul “cine e?”, “ce il caracterizeaza?”, “ce isi doreste?”, “pentru ce traieste?”. In articolul din link vei gasi cele 12 arhetipuri de brand.

Link: https://www.kobykarinaochis.com/ro/care-este-arhetipul-brand-ului-tau/

Si daca esti curios, poti sa vezi si cele 12 arhetipuri ale lui Jung aici: https://viataverdeviu.ro/Cele-12-arhetipuri-ale-lui-Jung

#2 The Decoy Effect – cum iti sunt influentate deciziile fara sa-ti dai seama

Inca de la tata Bernays, cei din comunicare s-au prins ca pot influenta deciziile oamenilor daca le prezinta optiunile intr-un anumit fel. Sau le pun intr-un anumit context.

Sa zicem ca vrei un televizor nou. Unul e 1.300 de lei, e ultraHD si pare o alegere desteapta pentru bugetul tau. Celalalt e 2.300 de lei. E Smart, e doar un pic mai mare decat cel ieftin, vine cu picior sau cu suport pentru perete si vine si cu 6 luni de Netflix gratis. Pretul e aproape dublu. Ce alegi? Iti ia ceva sa decizi, nu?

Acum gandeste-te ca ai 3 optiuni. TV1 de 1.300, TV2 de 2.300 si TV3 care e si el Smart, dar nu vine cu Netflix gratis si suportii trebuie sa-i iei separat. Pretul lui e de 1.950 de lei. In cazul asta TV2 pare cea mai buna alegere, nu? Explicatia pentru tactica asta o gasesti in articolul din link. Cool stuff.

Link: http://theconversation.com/the-decoy-effect-how-you-are-influenced-to-choose-without-really-knowing-it-111259

P.S: Functioneaza si atunci cand faci propuneri de servicii si buget catre un client. Revenim cu un articol pe tema asta cat de curand.

#3 Cum folosesti eficient prima ora din zi

Secretul e unul singur si l-am mai mentionat prin articolele noastre despre productivitate si disciplina: lucreaza la un proiect care iti place. Nu conteaza daca e ceva pentru tine sau pentru un client.

Alte sfaturi legate de productivitate:

  • Trezeste-te de dimineata. Astfel incat sa ai cel putin o ora de liniste inainte sa inceapa telefoanele, mesajele pe chat, mailurile si intalnirile. Stii ca de acolo incolo se dezlantuie un mic haos.
  • Planifica-ti ziua urmatoare in seara de dinainte. Nu-ti irosi cel mai productiv timp incercand sa faci ordine in ziua care incepe. Fa asta cu o seara inainte ca dimineata cand te trezesti sa poti sa te apuci direct de treaba. Mintea odihnita si fresh de dimineata da cel mai bun randament.
  • Ocupa-te mai intai de un task odios. Ceva pe care il tot amani pentru ca nu-ti place deloc. Ora aia de productivitate ridicata te poate ajuta sa rezolvi mai repede ceva ce oricum tot tu trebuie sa rezolvi.

Mai multe aici: https://medium.com/swlh/how-to-spend-the-first-hour-of-your-work-day-on-high-value-work-575dc56d2ee4

#4 Cum poti sa ai mai multe proiecte sau mai multi clienti ca freelancer

Cu riscul de a ne repeta, clientii nu o sa cada din cer. Ca sa ii ai trebuie sa-i gasesti. Trebuie sa auda de tine. Sa stie ca lucrezi ca freelancer. Si trebuie sa iti vada valoarea. Se stie!

Trebuie sa mergi la evenimente si sa faci networking. E musai sa te promovezi, sa te bagi in seama cu agentii si oameni de marketing. Chiar daca nu e activitatea ta preferata. Si nu uita sa ceri recomandari dupa fiecare proiect de care clientul e multumit. Roaga-i sa te recomande si altora. Citeste in articol mai multe despre cum sa faci rost de proiecte si clienti.

Link: https://www.creativebloq.com/business/get-more-freelance-21410416

#5 Ce inveti dupa ce analizezi 912 milioane de blog posts

Dap. Cineva a facut-o. Si e relevant si valoros pentru tine ca freelancer mai ales daca vrei sa te pozitionezi ca specialist intr-un domeniu. Articolele cu viziunea ta despre industria in care lucrezi pot fi un instrument minunat de pozitionare si comunicare. Iti poate aduce clienti valorosi. Din aceia care cauta ceva mai mult decat un om care sa execute un proiect. Pentru asta poate sa angajeze orice freelancer. Dar ca sa generezi continut cu valoare si din care sa ai si tu de castigat trebuie sa intelegi ce functioneaza si ce nu functioneaza in 2019.

Sneak peak: Articolele cu titluri lungi, de 14-17 cuvinte, au cu 76.7% mai multe share-uri pe Social Media decat cele cu titluri scurte.

P.S: Trage cu ochiul si la comentarii. S-au iscat niste discutii chiar interesante pe acolo.

Link: https://backlinko.com/content-study?fbclid=IwAR0F2MkUHqILxxnzFLZy4TEFfJBecTSCZJ-lqg0E6JwU4ymIfQFoZ9kkBR0

Ne citim vinerea viitoare! Saptamanile trecute pe scurt aici: