fbpx

#viatadefreelancer pe scurt | Saptamana 5

Subiectul freelancer este prea putin exploatat in Romania. Dar stim ca aveti nevoie de tips & tricks pe multe domenii din viata voastra. De aceea, incepand cu aceasta saptamana, in fiecare vineri veti primi cele mai fresh si utile articole de pe intreg internetul. Le vom alege pe spranceana!

Va dorim sa cresteti, sa aveti succes, sa invatati mereu ceva nou si reusiti sa va construiti #viatadefreelancer la care visati. Spor la citit! 

1. SPECIALIZARI PENTRU UN FREELANCER

Te-ai intrebat ce specializari sunt cele mai profitabile pentru un freelancer? Fox Business a analizat trendurile din domeniu si a facut un top 10. Pe langa specializarea in sine, au analizat si cam cat castiga pe ora. 20% dintre Web + Software Developeri incaseaza mai mult de 45€ pe ora. Nu-i rau, nu-i asa? Nici creativii n-o duc mai rau. 14% dintre ei castiga peste 55€ pe ora pe Upwork. Este adevarat ca pe piata din Romania se castiga mai putin, dar daca esti bun la ce faci, poti sa ajungi fara probleme la 40-50 € pe ora. 

Articol integral aici: https://www.foxbusiness.com/business-leaders/10-best-side-hustles-to-pursue-in-2019

ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER

2. CURSURI GRATIS DE SOCIAL MEDIA

Social Media ramane unul dintre domeniile in care un freelancer are sanse mari sa lucreze si sa castige bine. Orice brand are nevoie de o prezenta online, mai ales ca digital is here to stay. Daca iti surade ideea de a deveni Social Media manager, dar nu stii nimic pe subiect, avem vesti bune. Poti sa inveti din niste cursuri gratuite, cum ar fi:

  • Introduction to Social Media Strategy
  • Social Media Monitoring
  • The Business of Social
  • Marketing in a Digital World
  • Pay Per Click University
  • Google Digital Marketing Course

Gasesti lista completa a celor 37 de cursuri gratuite aici: https://buffer.com/library/marketing-courses 

3. SEO PENTRU SITE-UL TAU

Daca esti freelancer la inceput, probabil inca nu ti-ai construit o reputatie. Dar va trebui sa o faci. Chiar daca optezi pentru o comunicare pe Social Media, tot va trebui sa ai un site macar ca sa-ti pui portofoliul. Si daca tot ai un site si vrei sa-ti faci un nume in domeniul in care te-ai specializat, nu crezi ca ar fi o idee buna sa iti faci si o sectiune de blog? Acolo poti sa scrii despre proiectele tale, despre experienta ta, modul tau de lucru si cum vezi tu domeniul in care activezi. Nu trebuie sa devii lider de opinie in industrie, dar atunci cand scrii articole specializate esti vazut ca un om care stie ce face. 

Cand ai un site, dar stai cam subtire cu finantele, nu ai sanse sa te bati cu marile companii pe keywords. Singura ta sansa sa fii gasit pe Google si sa fii vazut de potentiali clienti este SEO. Am gasit un articol care povesteste procesul prin care poti sa-ti cresti organic traficul pe site: https://shanebarker.com/blog/seo-case-study/

4. PSYCHOLOGICAL BIASES SAU CUM SA PROFITI DE PREJUDECATILE COGNITIVE ALE CONSUMATORILOR

Nu trebuie sa-i stii pe Jung si Freud pe de rost. Dar e bine sa ai niste minime cunostinte de pshihologie daca lucrezi in marketing, publicitate sau design. Te ajuta sa intelegi mai bine atat clientul cu care lucrezi cat si publicul pentru care lucrezi. Cele mai des intalnite prejudecati cognitive sunt:

  • Bandwagon Effect sau Efectul de turma – spune ca omul are o predispozitie mai mare de a face sau cumpara ceva daca un numar mare de oameni a mai facut asta deja.
  • Zero Risk Bias sau Efectul Riscului Zero – spune ca oamenilor le place certitudinea. Si mintea lor va alege mereu optiunea care pare ca are cel mai mic risc.
  • In-Group Favoritism sau Tendinţa de asociere la grup – spune ca oamenii aleg produse sau servicii care le plac celor din grupul din care fac parte. 
  • Confirmation Bias sau Efectul Confirmarii Deciziei – spune ca omul are tendinta sa adere la perspectivele care ii sustin punctele pre-existente de vedere, in timp ce ignor opiniile si produsele care ameninta viziunea lui asupra lumii. Astfel, omul cauta produse, informatii, servicii, experiente care ii confirma sau amplifica propriile valori.
  • Endowment Effect sau Disponibilitatea Euristica – spune ca omul atribuie mai multa valoare unui lucru care ii apartine. Are tendinta sa plateasca mai mult pentru a pastra ce are deja decat sa cumpere ceva nou.
  • Not Invented Here Effect sau Prejudecata Conservarii – spune ca omul are tendinta sa refuze idei si produse aparute din afara grupului din care fac parte.

Articolul integral pe subiect poti sa-l citesti aici: https://blog.bufferapp.com/marketing-psychology 

5. WEB DESIGN TRENDS 2019 

Ce culori, ce forme, ce animatii, ce elemente sunt pe val anul asta in web design si UI? DesignModo are o super lista cu exemple vizuale aici: https://designmodo.com/web-design-trends-2019/

Printre trend-uri se numara si: culori tari, elemente realiste, design abstract si suprarealist, comenzi vocale, 3D, vintage typography, animatii cu scop si logica. 

6. SFATURI PENTRU VACANTE IN CUPLU SAU CUM SA CALATORITI SI SA RAMANETI IMPREUNA

Cateva reguli de bun-simt:

  • Cunoaste-ti bune jumatatea. Tot ce te enerveaza acasa se va dubla ca intensitate cand calatoriti.
  • Stabiliti bugetele din timp. X pentru hotel, Y pentru mancare, Z pentru shopping si distractie.
  • Decideti de la inceput cine, ce, cat si cum plateste. Mai ales daca sunteti la inceputul relatiei si aveti banii separat.
  • Folositi-va talentele complementare. Poate tu excelezi la research inainte de calatorie si jumatatea ta se orienteaza de minune in spatiu. 

Citeste restul aici: https://www.momondo.ro/descopera/articol/relatii-sanatoase-si-calatoritul-cu-partenerul-tau 

Ne revedem vinerea viitoare cu alte articole utile pentru viata de freelancer!  

ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER

Citeste si: 
Cum iti eficientizezi intalnirile cu clientii si colaboratorii

Cum stii ca esti pregatit pentru viata de freelancer